Klokka 04:00 i dag tidleg landa flyet vårt på Cairo airport. Familien Djupvik/Rundbergets årlege ekspedisjon er i gang. Ein brannalarm på Gardermoen kunne fort ha forpurra framdrifta, men den vart avblåst, og einaste utfordringa var for mor og ungane å krangle seg inn i sikker sone utland att utan passa og billettane, som var att på innsida. Det ordna seg.
Sjåføren Osman venta trufast på oss, sjølv om flyet landa to timar seinare enn planlagt. Han kan ikkje eit kvekk engelsk, bortsett frå ”have to tank”, som betyr at han treng kontantar. Og det får han. No er vi trygt installert i eit deilig husvere på øya Zamalek, ambassadestrøket i Kairo. Hushjelpa vår, Faten, er ei triveleg dame som reier sengene våre, lagar te og ryddar. Handlinga foregår via telefon, ho ringer til den lokale kolonialen, og 10 minutt etterpå står ein sveitt unggut i trappa med det vi har bestillt. Vi gjekk forbi den butikken i stad, og der sto seks-sju gutar og venta på oppdrag. 10 kroner kostar det, å få varene brakt på døra.
På balkongen her eg sit har eg stildra meg opp med puter i ein luksøriøs sofa (med trekk for å beskytte mot sot og støv som dalar ned), med ein kopp god te, tre hobnobs og beina på ein stol. Resten av reisefølget spelar monopol i stova, eg sit heller i 32 grader og nikosar meg for meg sjølv.
På den sida av huset eg sit har eg utsikt over ein fløyelsblå kveldshimmel og sportsklubben Al Gezeera Sporting club, som vi hadde eit ublidt møte med i dag. Dei vi bur hos utstyrte oss med eit knippe gratisbillettar, men då vi kom dit fekk vi vite at dei var ugyldige (for utlendingar), at inngangen kosta 100 kr, og at om vi betalte inngangsbillett ville vi uansett ikkje få bade, noko som var hovudpoenget med å dra dit. Så no blir det bading på hotell Meridien i staden, det prøver vi oss på i morgon. Lyden frå klubben stig likevel opp til meg. No er det krokketkuler som støyter saman, og fløyteblås frå ein dommar i ein eller annan idrett.
Utsikta på motsett side av huset, der vi har to balkongar, er over Nilen. Der er det skugge på dagtid, og leveleg. På det verste var det 38 grader i dag, det er i varmaste laget. Egyptarane bryr seg ikkje så mykje om varmen, dei held på med sitt, og ser heller ikkje ut til å ense minaretane som ropar ut med jamne mellomrom. Første bønna vi fekk med oss var kl. 13, og kakafonien var intens, med sikkert 15 minaretar innan høyrevidde. Ulike stemmeleie og ulike rytmer gjorde det til ei musisk oppleving.
Alle reisebøker åtvarar mot innpåslitne egyptiske menn. Så langt har vi vore heldige, dei som har teke kontakt med oss er høflege, vennlege og Agnete har fått gå i fred. Ho har anlagt ein dramatisk egyptiskinspirert look, med eit sjal over hovudet og solbriller med refleksglas. Når vi nærmar oss pyramidene og Luxor blir det nok meir intenst med tigging og mas. Så langt er det berre den dyre sportsklubben som har utgjort eit skår i gleda over Kairo.Ii morgon skal vi innom eit reisebyrå, og finne nokre alternative båtreiser på Nilen. Etterpå skal vi besøke Farouk og Fayed i Alexandria, og så har vi lyst til å ta turen ut til ei oase i ørkenen, Siwa. Egil reiser heim 9. august, og då har ungane og eg lyst på badeferie til Port Said eitt par dagar.
Alt godt, Gunda