Moderator: SiljaV

Spirito wrote:Vi har en rad med bringebær, men jeg aner ikke hvordan de skal stelles. De skal sikkert beskjæres, men når og hvordan? Er det for sent nå?

Lene i Fredrikstad wrote:Neida. Du får ikke bær på dem iår, men i løpet av sommeren i år kommer det nok masse nye skudd fra rota, de skuddene kommer til å gi bær til neste år.

isrose wrote:Lene i Fredrikstad wrote:Neida. Du får ikke bær på dem iår, men i løpet av sommeren i år kommer det nok masse nye skudd fra rota, de skuddene kommer til å gi bær til neste år.
Fikk bær på dem i fjor selv om de var nye og helt "nedskjært" da jeg kjøpte dem... ? Hmmm.. Godt at jeg ikke har drept dem da. Til høsten skal jeg huske å la dem stå i fred

Lene i Fredrikstad wrote:isrose wrote:Lene i Fredrikstad wrote:Neida. Du får ikke bær på dem iår, men i løpet av sommeren i år kommer det nok masse nye skudd fra rota, de skuddene kommer til å gi bær til neste år.
Fikk bær på dem i fjor selv om de var nye og helt "nedskjært" da jeg kjøpte dem... ? Hmmm.. Godt at jeg ikke har drept dem da. Til høsten skal jeg huske å la dem stå i fred
Jeg tror det finnes en bringebærsort som bærer på årets skudd - kan det være at du har noe sånt?

Lene i Fredrikstad wrote:Spirito wrote:
Etterpå: Bind opp skuddene så de ikke blåser over ende eller brekker.
Bringebær er også glad i litt kompost og gjødsel.
Lykke til! Bringebær er godt.

Return to Planter til mat og drikke
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest