"Gult er fult" eller innlegg som: "Jeg skjønner ikke oppstusset, så du ikke at den er GUL
Fra naturens side er den mange av oss mannlige brukere som har fått et gen fra dere kvinner som har gjort oss gutta "Fargeblide eller fargesvake". Jeg er selv det de kaller "Rød-grønn fargeblind" Jeg skaper min hage med utgangspunkt i det som gir meg den største opplevelsen rent fargemessig. Rødfarger som heller mot blått prøver jeg å unngå. En vegg med "Flammentanz" blir grønn for meg på avstand. Jeg liker rødfarger som heller mot gult. De ser jeg på lang avstand.
Lyse pastellfarger i blått ,rødt og gønt er også noe som gir meg lite utbytte. Jeg oppfatter blomstene som lyse, men blomstens farge blir ren gjetting på avstand. Kommer jeg nærme nok, ser jeg også riktig farge.
Jeg har mengder av blomster i hagen, men blander fargene uhemmet. De som kommer på besøk synes det er flott !! Liker at hagen er en fargeeksplosjon hele sommeren. Jeg velger mine stauder og sommerblomster etter høyde og blomstringstid. Det gir meg utrolig mye glede av min hobby, selv om kona sier at det ser ut som det bor "Svensker" på eiendommen. Mye går i gult og blått.
Jeg synes at alle skal anlegge hagen etter egne premisser, og gi blaffen i de som synes at en rose ikke passer til fargen på huset.
Jeg håper at innlegget åpner for en diskusjon om emnet, og ser frem til å slå på PC.n i morgen.
Jeg synes dette er flott og se på !!. Men fy a meg så mye gult pg blått !!
"Gult er kult"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fotogalleri oppdatert 30/12 07