Jeg har fått svar fra Berit Frydenlund:
Hei Gunn.
Det er klart at dere som en grønn nettforening kan delta. Jeg kommer til å sende ut brev med nærmere informasjon, men nedenfor har jeg kopiert deler av det til informasjon allerede nå.
Det er bare medlemmer av Botanisk hages venner som kan stille med stand. Skulle dere ikke være medlem så kan dere melde dere inn via nettet:
medlem@botaniskhagesvenner.no .Medlemskontingenten for foreninger/firmaer/organisasjoner er kr.300,- .En stand / plass koster ikke noe utenom medlemskontingenten.
I tillegg til utstilling og informasjon er det tillatt med salg av planter og tilhørende utstyr så lenge inntektene går til foreningen / et veldedig formål. Det er IKKE tillatt med salg til intekt for privatpersoner eller kommersielle formål.Disse reglene er fastsatt av eieren, Universitetet i Oslo, naturhistorisk museum.
Portene åpner kl.1000 som du nevner, men utstillerne blir sluppet inn kl.0800. Mulighet for å sette opp ting kvelden før er tilstede.
Vi har noen bord til utlån,men vi vet ikke om det blir nok til alle. Ta med bord/stol og parasoll i tilfelle.
Det kommer mer informasjon snart.
Hilsen
Berit N.Frydenlund
kontaktlperson for Vårtreffet
........
Så da er spørsmålet følgende: Er Hagegal medlem av Botanisk Hage's venner?
Er det (hvis nei) greit at vi melder oss inn?
Her synes jeg Admin-gruppa bør komme med en uttalelse.
Jeg tipper at intektene våre fra en stand vil dekke inn medlemskontigenten med "god margin", men jeg kan ikke ta en slik avgjørelse på vegne av hele bølingen!