I år derimot har sesongen vært alt for kort for meg. Jeg er slett ikke klar for hagepause og synes det er trist å se at hagen blir mer og mer vinterlig og trist for hver dag som går
Ikke at jeg har tenkt å gå inn i noen dyp høstdepresjon. Til det er jeg nok for positivt anlagt
Bare vi får på plass strøm, varmeovner, lamper og bobleplast, er drivhuset klart for innflytting av planter. Da trenger vi en helg med varmegrader for å kunne flytte alle de store plantene ned til drivhuset. Når det er gjort skal planterommet ryddes og klargjøres for frøpotter og stiklinger. Tar vel kanskje noen ukers pause, fram til over jul, men på nyåret regner jeg med å være klar for ny sesong Selv om det ikke er helt det samme å "hage" innendørs, er det en god erstatning når kulda kommer snikende og snøstormen lurer bak hvert et tre. Musikk på anlegget, lunt og godt, varm jord og spenningen med å vente på de første spirene i potter og kar.
Er det bare meg som ikke ble lei i år, ellelr er det flere som gjerne skulle forlenget sesongen og hoppet over vinteren?

Så ,ja , 2009 blei ikkje eg heller hagelei .
.