Har selv en Miss Bateman på verandaen på andre året, den er nå frodig og flott og har masse knopper etter en særs trist vår der den sturet lenge og jeg var overbevist om at den led av visnesyken. Den står i en ca. 60 cm dyp sinkpotte (fra Mester Grønn), ble plantet med omtrent 50/50 hagejord og kugjødsel. Kan være vel verdt for deg å prøve dette med klematisen din også, bare husk å gjødsle masse (tykt lag kugjødsel på våren og følg på med kunstgjødsel i løpet av sommeren), og VANN! I varme perioder trenger den gjerne 20 L vann om dagen, kalde somre som denne går det greit å vanne annenhver eller hver tredje dag.
Hva du enn gjør, ikke sett den i garasjen hvis garasjen din er oppvarmet. Mistenker at det var grunnen til at min fikk en hard start denne våren, da jeg måtte klippe den helt ned igjen i april som følge av at den hadde vokst helt vilt og fått lange lysegrønne skudd. Har du en kald garasje har den kanskje det bedre der enn ute på verandaen, men vil nok tro at et lunt hjørne under tak er vel så bra.