Når man så har plantet roser og klematis sammen, hvordan vil klematisen reagere på å få kukompost rundt stammen gjennom vinteren?
Er det noen som vet eller har noen tanker om dette?

Alexius wrote:For roser er det endel som anbefaler å legge et tykt lag med kukompost (ikke "kompostert ku") oppå bakken rundt stammen sent på høsten. Dette både som vinterdekking og som gjødsellager for våren.
Når man så har plantet roser og klematis sammen, hvordan vil klematisen reagere på å få kukompost rundt stammen gjennom vinteren?
Er det noen som vet eller har noen tanker om dette?

hajal wrote:Er det mykje nedbør der du bur kan jo noko av næringa bli utvaska i løpet av vinteren .Då kan det vere aktuelt å dekke med veksttorv og heller spare kukomposten til våren....

Gunn-Torill wrote:hajal wrote:Er det mykje nedbør der du bur kan jo noko av næringa bli utvaska i løpet av vinteren .Då kan det vere aktuelt å dekke med veksttorv og heller spare kukomposten til våren....
Eg har høyrt at vekstorv blir for tett - frys til ein skikkeleg klump. Derfor bruker eg berre kukompost.

Karen wrote:Jeg ville ha blandet kukomposten inn i det øvre jordlaget og brukt noe annet til vinterdekking.

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 3 guests