Jeg blir så glad og opplagt når jeg kommer hjem fra jobb.
Nanni

Havste wrote:Hvor får man tak i sitrustre? Og kan de plantes ute?

Arnefb wrote:Nå har jeg bestilt bitterappelsin - Poncirus Trifoliata - hos den lokale Bogrønt i Skien,den skal tåle - 20 grader - gleder meg

Inger Karin wrote:De som har god tid, kan kjøpe frø på Ebay. De spirer nokså greit fra frø, jeg fikk 2 planter pr. stein da jeg sådde for noen år siden.

Kaktus wrote:Inger Karin wrote:De som har god tid, kan kjøpe frø på Ebay. De spirer nokså greit fra frø, jeg fikk 2 planter pr. stein da jeg sådde for noen år siden.
Kan man ikke bare bruke frø fra frukt kjøpt i vanlig kolonialbutikk? Jeg har sådd både sitron og appelsin for noen år siden, men de blomstret aldri. Tar det kanskje mange år før de gjør det, eller må det spesialfrø til for å oppnå blomstring?

Inger Karin wrote:Kaktus wrote:Inger Karin wrote:De som har god tid, kan kjøpe frø på Ebay. De spirer nokså greit fra frø, jeg fikk 2 planter pr. stein da jeg sådde for noen år siden.
Kan man ikke bare bruke frø fra frukt kjøpt i vanlig kolonialbutikk? Jeg har sådd både sitron og appelsin for noen år siden, men de blomstret aldri. Tar det kanskje mange år før de gjør det, eller må det spesialfrø til for å oppnå blomstring?
Du får ikke citrus som du kan ha ute da? De fryser om vinteren. Jeg mener Poncirus trifoliata, den som kan stå ute her i landet.

Inger Karin wrote:
Du får ikke citrus som du kan ha ute da? De fryser om vinteren. Jeg mener Poncirus trifoliata, den som kan stå ute her i landet.

Return to Planter i potter og kar
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests