ferdig blandet sand jord noe og ha det i blanding i plante kopper og jenntene mine pakker opp frø og passer på at alt går riktig for seg ferdig så da er det vel bare og vente i spenning
5 år til blomstring er nok mulig, under gode betingelser, Dette er plasskrevende potteplanter. Og de er ganske krevende mht. overvintring. Lykke til med prosjektet.
Nå håper jeg jo at det skal gå smerte fritt et par mnd enda da er jo ikke blitt sommer enda Hva tror du jeg kommer til og trenge av lys? tenkte og ha to armaturer med vekst lys. i dag har jeg to på 18w som sikkert skulle vært byttet ut. Men to på 36w burde kansje holde?
Kom gjerne med et forslag til oppsett av lys for og holde veksten vinteren igjennom..
Lyskrav er 5000 lux. Dobbel 36w går fint så lenge plantene er små og armaturen kan henge rett over plantene. Når plantene blir 3 meter i høyde og bredde bør du ha klar en "plan B"
Denne boka er kanskje noe for deg? "Kjenner" forfatteren fra et forum som heter Growing on the egde. Virker som han vet det som er verdt å vite om Plumeria. Lykke til videre med dine spirer.
Legger ved et par linker til forhandlere av Plumeria. Mye pent å se på og å drømme om.... Plumeria2U Frangipani Europe
"If you die in an elevator, be sure to push the Up button."
Skal bli spennende å følge med på det prosjektet. Plantene så svært så spennende ut, --og med bare noen få uker fra såing til 'store' frøplanter, så har du nok blomstring til våren (ikke at jeg har erfaring på området)