doble poster

Gode råd, FAQ og forumets regler. Stedet for spørsmål om funksjonaliteten i forumet.

Moderator: Tigertina

Postby Trine on Wed Apr 14, 2004 11:26

Hvis dere vet at dere har "hikket" :lol: (morsomt uttrykk) men ikke finner igjen "hikken" etterpå. Kan det godt være jeg som har slettet den. Jeg leter ikke akkurat etter dem, men ser jeg det så sletter jeg alltid det ene innlegget.

Men nå som dere har funnet årsaken blir det vel neppe dobbeltposteringer framover? ;)
Trine i Stokke H2/3 Rotehage med "litt av alt". Det er alltid plass til en plante til ;-)
Trine
Hjelper til
Hjelper til

Postby Admingruppa on Wed Apr 14, 2004 11:37

Jeg har forsøkt å undersøke i forumet til phpBB om dette med dobbeltinnlegg. Jeg ser at det er tatt opp et par ganger, men alltid har dette vært relatert til brukerfeil (helst tilbakeknappen) og ikke til problemer med forumet i seg selv. "Dobbeltklikking" skal egentlig ikke kunne skape slike problemer, bl.a. fordi det må gå minst 20 sekunder mellom innleggene (ellers blir det avvist).
Forumet mottar jo ikke annet enn det dere sender, så det er nettleseren deres som på en eller annen måte sender innlegget 2 ganger til forumet.

Tilbakeknappen er grei når men skal tilbake til forrige side. Men - jeg vil gjerne spørre:

Hvorfor vil dere bruke tilbakeknappen når dere har postet et innlegg? :-o

Dere skal vel aldri tilbake til akkurat den siden? ;-)

Forumet gir (minst) 2 muligheter å "klikke på" etter innlegg er sendt, hvis dere ikke klikker noen av valgene vil dere etter noen sekunder komme tilbake til innleggene i tråden.

Jeg tror jeg vil regne saken som "oppklart" med mindre noen kan vise til dobbeltpostinger der tilbakeknappen ikke er brukt.

Altså: Tilbakeknappen brukes hvis man skal tilbake til forrige side. Tilbakeknappen skal ikke brukes når man har postet et nytt innlegg. Årsaken er rett og slett at man da ikke skal tilbake til forrige side ;-)

Hilsen
Admin/Inger Karin
Admingruppa
Forumadministratorer
Forumadministratorer

Postby Lene i Fredrikstad on Wed Apr 14, 2004 13:11

Hvorfor bruker jeg tilbakeknappen?
Tenkte litt på det - tror jeg inne i hodet mitt ser for meg det å svare på innlegg som en liten blindvei, en sidegren, et step til siden. Så når jeg går et steg tilbake tror jeg at jeg går dit jeg var før jeg svarte.
(men hodet mitt er kanskje litt rart da.. :lol: )

Er det mulig med en knapp med tilbake til der jeg var i forumet før jeg svarte nederst på siden? Altså ikke tilbake til hovedsiden, men tilbake der jeg var i forumet. Og det er som oftest aktive emner (nye innlegg).
Hilsen Lene
-------------------------------------------
planter blir kompost blir liv
blir min hage.
Hagedagbok
Bilder
Oppskrifter
Lene i Fredrikstad
Hagegal
Hagegal

Postby Inger Karin on Wed Apr 14, 2004 13:55

Det er alltid mulig med nye knapper hit og dit, men det vil også alltid medføre ekstra arbeide ved nødvendige oppgraderinger av forumet. Det blir også fort uoversiktlig med masse knapper og valg. Hvorfor ikke bare bruke "åpne i nytt vindu" når man skal svare? Altså høyreklikke "post svar" og velge "åpne i nytt vindu"?. Eller rett og slett åpne innleggene fra søkesiden på samme måten: høyreklikke -> åpne i nytt vindu. Så kan man lese innlegget i fred, svare hvis man vil - og bare lukke det vinduet når man er ferdig. Da har man fortsatt søkesiden uberørt.
Inger Karin
Hagegal
Hagegal

Previous

Return to Sånn brukes forumet