Jeg har forsøkt å undersøke i forumet til phpBB om dette med dobbeltinnlegg. Jeg ser at det er tatt opp et par ganger, men alltid har dette vært relatert til brukerfeil (helst tilbakeknappen) og ikke til problemer med forumet i seg selv. "Dobbeltklikking" skal egentlig ikke kunne skape slike problemer, bl.a. fordi det må gå minst 20 sekunder mellom innleggene (ellers blir det avvist).
Forumet mottar jo ikke annet enn det dere sender, så det er nettleseren deres som på en eller annen måte sender innlegget 2 ganger til forumet.
Tilbakeknappen er grei når men skal tilbake til forrige side. Men - jeg vil gjerne spørre:
Hvorfor vil dere bruke tilbakeknappen når dere har postet et innlegg?
Dere skal vel aldri tilbake til akkurat
den siden?
Forumet gir (minst) 2 muligheter å "klikke på" etter innlegg er sendt, hvis dere ikke klikker noen av valgene vil dere etter noen sekunder komme tilbake til innleggene i tråden.
Jeg tror jeg vil regne saken som "oppklart" med mindre noen kan vise til dobbeltpostinger der tilbakeknappen
ikke er brukt.
Altså: Tilbakeknappen brukes hvis man skal tilbake til forrige side. Tilbakeknappen skal
ikke brukes når man har postet et nytt innlegg. Årsaken er rett og slett at man da ikke skal tilbake til forrige side
Hilsen
Admin/Inger Karin