Siste 7 aktive emner

Gode råd, FAQ og forumets regler. Stedet for spørsmål om funksjonaliteten i forumet.

Moderator: Tigertina

Siste 7 aktive emner

Postby Ragnhild on Mon May 03, 2004 9:09

Det bruker jeg mye. Med en gang jeg opner "Hagegal" så ruller jeg ned og sjekker den. Men nå er det stort sett bare hagedagbøker der. Det er ikke det at jeg ikke leser de. De er jo kjempe kjekke. Men for meg er forumet mye mer en de dagbøkene. Nye innlegg blir bare liggende noen timer også blir de kastet ut av dagbøkene. Dermed må jeg lete gjennom hele forumet for å se om det er kommet noe nytt og interresangt. Det tar tid. Og jeg føler litt at den flotte funktionen med "Siste 7 aktive emner" har blitt borte.
Jeg tok oppigjenn et emne før jeg la meg i går kvell/natt, og nå er det allerede skviset ut. Mange emner må ligge her litt for at folk skal se de, og den rette skal svare. For å få til det, må en skrive nye innlegg på emnet svært ofte.

Altså ønsker jeg: Er det mulig å stenge hagedagbøkene ute fra de "Siste 7 aktive emner" De vet vi om, og finner uansett.

Hva synst dere andre :)
Mvh Ragnhild
www.wallas-verden.no
http://wallas-verden.blogspot.com/

Bilder fra Sauda v/Ragnhild/
Ragnhild
Har snakketøyet iorden, ja

Postby Admingruppa on Mon May 03, 2004 9:19

Nei, det er ikke så enkelt å fjerne hagedagbøkene fra siste 7 aktive emner så lenge du faktisk har tilgang til dem (hvis du ikke er logget inn vil du ikke se dem), men det finnes jo en lenke til "Vis nye innlegg" øverst på siden.
Det er derimot mulig å vise et annet tall enn 7, det er ex. mulig å vise 10 siste innlegg istedet. Dette er kun et spørsmål om hva vi ønsker (og hvor lang siden skal være).

Hilsen
Admin/Inger Karin
Admingruppa
Forumadministratorer
Forumadministratorer

Postby calypso on Mon May 03, 2004 9:19

oppe til høyre på førstesiden er det mulig å velge frem en liste over aktivitet siden du sist var innom, den synes jeg er greiere å bruke. (selv om den noen ganger "jukser litt")
Ståle
calypso
Hagegal
Hagegal

Postby Mona O. on Mon May 03, 2004 9:21

Jeg bruker alltid "vis nye innlegg" øverst i høyre hjørne hver gang jeg er inne. Da vises alle innleggene fra sist jeg var her. Kjempekjekt synes jeg :D . Siste 7 innlegg nederst på siden ser jeg bare såvidt på.
Mona O.
Hagegal
Hagegal

Postby Ninni on Mon May 03, 2004 9:32

Det første jeg gjør når jeg går inn på forumet er å klikke på 'vis siste innlegg'. Som deg, MonaO, ser jeg så godt som aldri på 'siste 7 innlegg' på hovedsiden. På den måten er jeg alltid oppdatert!
Ninni
'Gardens are not made by sitting in the shade', Rudyard Kipling

Image

HAGEBLOGGEN MIN
Ninni
Turbobruker
Turbobruker

Postby lindakkv on Mon May 03, 2004 9:38

:oops:

Jeg har også hele tiden rullet meg ned til siste 7.... Vanens makt... :? Det skal jeg slutte med nå, ja. Det er mye bedre å få listet opp alle innlegg som har vært gjort siden sist. :D Takk for tipset! (Eller var det påminnelsen :shock: )
Hilsen Linda
H 4/5
Mine bilder
lindakkv

Postby Ragnhild on Mon May 03, 2004 9:43

Jeg har så smått begynnt å bruke "siste inlegg" øverst på siden jeg også. Og fortsetter med det :oops:
Mvh Ragnhild
www.wallas-verden.no
http://wallas-verden.blogspot.com/

Bilder fra Sauda v/Ragnhild/
Ragnhild

Postby Mokki on Mon May 03, 2004 9:47

Helt enig med dere... første trykk på siden er på vis siste innlegg! Og denne nyeste varianten av forumet er så klokt at det husker hvor jeg var sist selv om jeg har byttet mello maskiner. Skjønner problemet med 7 siste innlegg, men om du bruker valget for siste innlegg øverst tror jeg det løser seg :)
Mokki
Gallerist
Gallerist

Postby Admingruppa on Mon May 03, 2004 10:31

Jeg vil også minne om at "siste 7 aktive emner" er noe vi har lagt til forumet senere etter brukernes ønske. Det er "Vis nye innlegg" som er forumets løsning for denne funksjonen.

Hilsen
Admin/Inger Karin
Admingruppa
Forumadministratorer
Forumadministratorer

Return to Sånn brukes forumet