Bredden på skjermbildet.

Gode råd, FAQ og forumets regler. Stedet for spørsmål om funksjonaliteten i forumet.

Moderator: Tigertina

Bredden på skjermbildet.

Postby Lene i Fredrikstad on Mon May 31, 2004 12:23

Jeg har en ikke altfor stor skjerm og stort sett blir alle skjermbilder her på hagegal trukket sammen, slik at det passer til bredden på skjermen min uten at jeg behøver å scrolle bortover.
Men innimellom, på noen temaer er det ikke sånn; skjermbildet er bredere enn skjermen min og jeg må scrolle bortover for å lese hele teksten. Hvorfor?
Jeg trengte ikke lete lenge for å finne eksempler:
Under alt sykt er skjermbildet til temaet "er det noe galt med tomatplantene" helt greit (jeg trenger ikke scrolle bortover). Mens skjermbildet til temaet "liste over planter som iberisneglene misliker" er bredere enn skjermen min og jeg må scrolle bortover for å lese.
Går det ann å gjøre noe med dette?
Hilsen Lene
-------------------------------------------
planter blir kompost blir liv
blir min hage.
Hagedagbok
Bilder
Oppskrifter
Lene i Fredrikstad
Hagegal
Hagegal

Postby Inger Karin on Mon May 31, 2004 12:44

Joda, det går an å gjøre noe med det, tror jeg - men dette er ikke noe jeg kan gjøre noe med, hvis det var det du mente ;-)
Hvis man skriver innlegg med lange, sammenhengende setninger uten mellomrom blir det slik. Forumet bryter ikke et sammenhengende "ord". Jeg gikk inn på den tråden du nevnte, redigerte et innlegg, dvs. la inn et mellomrom på et passende sted. Da ble det bra her i alle fall.
Det samme gjelder med lange lenker fra fotogalleriet, de blir ikke brutt. Slike må altså forkortes.
Inger Karin
Hagegal
Hagegal

Postby Trine on Mon May 31, 2004 22:38

Problemet dukker også opp hvis noen legger inn litt store bilder i innleggene. Enda en god grunn til å kun bruke små bilder i innlegg og heller legge link til større versjon
Trine i Stokke H2/3 Rotehage med "litt av alt". Det er alltid plass til en plante til ;-)
Trine
Hjelper til
Hjelper til

Return to Sånn brukes forumet