Eg tror fuglene tåler havregryn .Eg vokste opp i Bergen ,og vi hadde et par faste duer som stadi kom tilbake på fuglebrettet vårt .De ble foret med havregryn og brøsmuler .De hadde kjennetegn som gjorde at far mente det var de to samme som dukket opp sammen stadig vekk .Etter som eg kan huske var det år etter år .Det kom jo flere både duer og andre ,men det var spesielt med disse to som vi kalte Hans og Grete

Og de fikk masse havregryn .
Men ris er vel farli å fore med
I skogen her bak huset holder det Ringduer til (ikkje sånn med ring rundt foten altså ,men de som heter Ringdue )De er store flotte fugler med fin kurrelyd .Vi hører og ser de masse om sommeren .Er disse trekkfugler kanskje ? Noken som veit ? Men hva kan vi fore disse med .Det hadde vært kjekt å vite det . Ellers forer vi med brø ,eplebiter ,solsikkefrø ,blandingsfrø for småfugler og meiseboller .Eg kjøpte en blanding før helgen som inneholder små og store frø ,og nøtter . Som andre ovenfor sier ,er også vi redd for at mus eller rotter kan komme når vi forer på bakken ,så vi henger foret i busker og trær .Men det ramler jo stadig masse ned på bakken likevel .