English-Gardener wrote:Gratulerer med deres spennende hage prosjekter. Så fint å se at en ung familie i et rekkehus ikke 'gir opp', legger dekk og setter en trampoline på den! Mange utfordringer med en liten hage, spesielt når det gjelder innsyn og sol. Ta mange bilder langs veien, det gjorde jeg ikke og angret senere. Selv om tomten er liten - det er låv å tenke stort. Og hildeG,Dette vil vi være med og se på, ja. (og blande oss i så det står etter )
For det første: PLEN - på 40 kvm??? bortkastet...
Jeg har nettopp gjørt det og har nå 2 plener på 150 kvm! Small pictures still look good in frames!
Mvh Chris
Helt enig i det med innramming - og man må jo ha et sted å tusle rundt for å beundre blomstene - men på så liten plass ville jeg valgt noe annet enn plen, tror jeg. Men smaken er jo som kjent som nedre del av ryggen.
Ang. farger : hos meg er det alle farger, men forsøker å holde dem litt adskilt i forskjellige bed. På 40 kvm kan det bli litt voldsomt dersom det ikke er noe system i fargevalget, så det ville jeg lagt litt omtanke i. Evt at fargene skifter gjennom sesongen? (gult, blått og hvitt på våren, blått/rosa/lilla på sommeren og gult/rødt/brunt på høsten f.eks?)