Jeg har lyst på et hvitt bed langs grunnmuren på huset vårt. Huset er mørk grå og muren skal bli mellommørk grå, så jeg tror hvite planter blir fint. Men jeg vet ikke om så mange hvite planter.
I dag er det hovedsaklig vintergrønne planter der, men det hele ser så slurvete og kjedelig ut. Jeg har
2x fugleredegran
3x kulethuja (danica)
2x blyanteiner
2x snøsløyfe (noe med sempevirens)
3x hvite astilber
2x grønn-hvit beinved (i potter foreløpig)
Har 2x salvier med hvite blomster stående også i ei krukke. Den ene er vel ullsalvie.
Ønske: At det gjennom sesongen er noe hvitt som blomstrer hele tiden. Og at det ser frodig, men ryddig ut.
Her er et (heller dårlig) bilde av området, det hele strekker seg vel over ca 10 meter og skal ende der hvor jordhaugen stiger opp.
Bedet har sol fra morgen til ca. 12.30. Jeg har plantet en bambus i enden, nærmest trappa der jeg tar bilde fra, til venstre for blyanteineren. Den blir derfor med i bedet.
Har dere forslag til planter? Og evt. også hvem som blir fine ved siden av hverandre... grupperinger etc.

Jeg får nesten pustebesvær. Her var mye vakkert. Er dette planter som er lette å få fatt i eller må jeg dyrke dem fram selv?