Hage starter wrote:Forsvinner de om bladene fjernes? Men jeg kan ikke ribbe alle pellisene mine også vel....?
Jo, det tror jeg nok du trygt kan gjøre nå i februar. De rekker å komme seg igjen før det blir vår og sommer.
Moderator: magnar
Hage starter wrote:Forsvinner de om bladene fjernes? Men jeg kan ikke ribbe alle pellisene mine også vel....?

Hage starter wrote:Heeeelt sikker? Jeg var der inne og tittet på de nå, så ingen hvitfly da, men bør kanskje ta av alle bladene likevel?

Lene i Fredrikstad wrote:Hage starter wrote:Men om du er kvitt hvitfly nå er det jo ikke noe å stresse med.
Når det gjelder Pellis, så er det fortsatt vinter og tidlig for dem - selvsagt avhengig av hvor varmt og lyst de står. Men den har godt av å klippes ned for å forgrene seg bra.

Hage starter wrote:Så Pellisene bør jeg vente med? Både Fuchsia og Pelliser står i ca 13 grader med ekstralys ca 10 timer hver dag.

Lene i Fredrikstad wrote:Ja, du må ta bort alt det døde raske som ligger i og rundt pottene. Rengjør litt samtidig. Det er mye uhumskheter som trives i råtnende plantedeler.
Hvis jeg leser deg rett, så har du bare dratt av bladene og latt stenglene stå. Jeg ville ha klippet dem ned også (litt avhengig av hva det er, men fuchsia og pellis kan du klippe ned)
Gi dem gjerne ny jord, og evt større potter om de trenger det når du er igang. Ny vår, ny jord, nytt liv![]()
Lys 16 timer, samme temp som du har nå.
Det blir nok vår iår også, skal du se

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest