Dette med Tags er veldig greit, særlig hvis du har mange planter/notater i mappa. Men det er ikke noe problem å legge på tags i etterkant. Jeg tror det er mulig å markere flere notater og så legge på en bestemt tags på alle på en gang.
Hvis jeg f.eks. i farten ikke husker navnet på en gitt staude, men jeg vet at den blomstrer nå i juni, er blå og klatrer. Da legger jeg inn følgende søkeord blomstrer 6-7, Farge blå, Klatrer. I min mappe får jeg da antakelig bare 1 treff og det er Clematis the President og da har jeg, med en gang, det navnet jeg ikke kunne huske

Jeg har gjort som Gullbrit og lastet opp en haug med bilder i en smell. Hvert bilde fikk da sitt notat med navnet på bildefila. Deretter har jeg gått inn på hvert enkelt bilde og redigert navnet, flyttet, ryddet, kommentert og lagt på tags. Noen planter har jeg lagt til, uten å ha bilde, men det får komme etterhvert. Jeg er slett ikke ferdig, men jeg fikk da gjort en del i vinter. Nå forsøker jeg å knipse plantene mine etterhvert som de blomster, slik at jeg kan få inn flere og kanskje få bedre bilder av noen andre.
Jeg prioriterer ikke å bruke så mye tid på dette nå i sommersesongen, men bildene ligger jo pent og venter på maskinen, til jeg finner det for godt å gjøre noe med saken