Tittut igjen....
Har lyst å så gulrøtter, leste at det gikk å gjøre det i melkekartonger...tre eller fire i hver? Men mener dere at de skal være i kartongene hele tiden?...eller bare til de skal plantes ut?

Lene i Fredrikstad skrev:Jeg gjorde dette i 2004. Sådde 16 frø i hver 1-liters kartong. Sådde i midten av mars.
Nå ser jeg at det er vist til en tråd der jeg beskriver dette i svaret fra alfe1.
I 05 sådde jeg direkte ute i pallekarm isteden. De ble slett ikke like lange og fine og store der som i melkekartongene året før. På tross av at de jo hadde mye mer jord i pallekarmen.
Iår satser jeg på melkekartonggulrøtter igjen.
her er bilde av innholdet fra én melkekartong

Flowerlover skrev:Gulerøtter i melkekartonger:
Kutt av bånnen på melkekartongen....jeg lurer jo da på hvor hardt man må stampe jorda for at ikke alt skal rase ut....(innbiller meg dette jeg da, hehe) så lurer jeg da på...for å slippe dette....går det ann å fukte strimmler av avispapir og feste under, si tre lag....røttene vil jo trenge gjennom dette laget likevel.....eller er jeg helt på jorde?....jeg tenker da at man slipper det griseriet....jeg vet jo at vått avispapir ryker fort, men om enn er forsiktig?

Lene i Fredrikstad skrev:Flowerlover skrev:Gulerøtter i melkekartonger:
Kutt av bånnen på melkekartongen....jeg lurer jo da på hvor hardt man må stampe jorda for at ikke alt skal rase ut....(innbiller meg dette jeg da, hehe) så lurer jeg da på...for å slippe dette....går det ann å fukte strimmler av avispapir og feste under, si tre lag....røttene vil jo trenge gjennom dette laget likevel.....eller er jeg helt på jorde?....jeg tenker da at man slipper det griseriet....jeg vet jo at vått avispapir ryker fort, men om enn er forsiktig?
Ikke jord, men veksttorv. Behøver ikke stampe fuktig veksttorv hardt for at den skal holde seg samlet.
Du oppdager dette når du skal gjøre det. Avispapir i strimler under er helt unødvendig.

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 0 gjester