Dette er altså blomsterkasser som skal stå rundt hjørnet på plattingen. Langs hele kortsiden, en 2-3 meter (tror ca 3) lang en som ikke skal stå på selve plattingen. Den skal stå på bakken nedenfor og stikke litt oppfor, kanskje den blir ca. 1 m høy? (Stikke 40 cm oppfor?) Så skal det stå et espalier oppi der - her lurer vi på om dette bør stå på innsiden, utsiden - eller midt oppi så jeg kan plante på begge sider? Hvor bred bør den være da tro? (Jeg har tenkt at 50 cm blir seende best ut, men det er SÅ vanskelig å se dette for seg.)
Så er jeg litt usikker på om samme kasse skal fortsette et stykke rundt hjørnet, trapp, og så fortsette videre oppover til neste hjørne - eller vi har trappa rett innfor hjørnet. Eller ingen trapp... Eller om vi bygger den på kortsiden til hjørnet, og har en annen en derfra til evt. trapp (når vi har funnet ut hvor den skal være), men gubben tror det er enklest å bygge det sammenhengende. Uansett, den kassen som skal oppover langsiden blir lavere (for der går bakken oppover, så plattingen er ikke så høyt der), og så har jeg tenkt bare 35 cm bred. Men blir dette for lite lurer jeg på?
Og da har jeg ikke en gang kommet til dimensjoner på materialene.
Er det kanskje noen som er veldig fornøyde med egne blomsterkasser, som kan være noe i denne duren som de kan legge ut bilde av her? Haster litt da, som dere skjønner.