Den gamle hagedagboka - notater havner i feil kategori.

Gode råd, FAQ og forumets regler. Stedet for spørsmål om funksjonaliteten i forumet.

Moderatorer: hildeG, xodus

Den gamle hagedagboka - notater havner i feil kategori.

Innlegg Lene i Fredrikstad Fre Sep 05, 2008 12:46

Jeg har spart skrivervennlig versjon av årene 2006, 2007 og 2008 og tenkte å legge lenke til dem fra den nye bloggen min - som Hilde har gjort.
Jeg oppdaget da at endel av innleggene i skrivervennlige versjonen står i feil rekkefølge, i feil år.
Jeg gikk derfor inn på de dagboksnotane som har havnet i feil kategori (f.eks. et notat fra 23/4-06). Notatet lå under 2007 og da jeg gikk inn for å forandre kategorien til 2006 der jeg synes det hører hjemme, plasserte det seg i 2008. Så da blir jo rekkefølgen enda mer hultibulter i skrivervennlig versjon.

Jeg har en ide om at noen innlegg la seg i feil år da jeg la om dagboka til å være synlig for gjester ifjor - og at jeg da ikke oppdaget at de la seg i feil kategori samtidig.

Går det ann å gjøre noe med dette?
Hilsen Lene
-------------------------------------------
planter blir kompost blir liv
blir min hage.
Hagedagbok
Bilder
Oppskrifter
Brukerens avatar
Lene i Fredrikstad
Turbobruker
Turbobruker

Re: Den gamle hagedagboka - notater havner i feil kategori.

Innlegg smg* Fre Sep 05, 2008 12:53

Lene i Fredrikstad skrev:Jeg har spart skrivervennlig versjon av årene 2006, 2007 og 2008 og tenkte å legge lenke til dem fra den nye bloggen min - som Hilde har gjort.
Jeg oppdaget da at endel av innleggene i skrivervennlige versjonen står i feil rekkefølge, i feil år.
Jeg gikk derfor inn på de dagboksnotane som har havnet i feil kategori (f.eks. et notat fra 23/4-06). Notatet lå under 2007 og da jeg gikk inn for å forandre kategorien til 2006 der jeg synes det hører hjemme, plasserte det seg i 2008. Så da blir jo rekkefølgen enda mer hultibulter i skrivervennlig versjon.

Jeg har en ide om at noen innlegg la seg i feil år da jeg la om dagboka til å være synlig for gjester ifjor - og at jeg da ikke oppdaget at de la seg i feil kategori samtidig.

Går det ann å gjøre noe med dette?

Send meg en pm med de notater det gjelder. Altså hvilken dato eller link til dem hvor de er i dag og beskjed om hvor du mener det enkelte notatet SKAL (kategori + dato være) så skal jeg se hva jeg kan klare å finne ut av. :)
“Old gardeners never die. They just spade away and then throw in the trowel.” - Herbert V. Prochnow
Mellom himmelen og havet
Brukerens avatar
smg*
Hagegal
Hagegal

Innlegg hildeG Fre Sep 05, 2008 12:57

Du kan vel klippe og lime i en eller annen html-editor? Hvis det ikke er snakk om altfor mange notater. Vet ikke om det er noen mer "automatisk" måte å gjøre dette på.
Humankind, after all, cannot bear very much reality.
Robert Pogue Harrison
hildeGs blogg
Brukerens avatar
hildeG
Hjelper til
Hjelper til

Innlegg smg* Fre Sep 05, 2008 13:01

hildeG skrev:Du kan vel klippe og lime i en eller annen html-editor? Hvis det ikke er snakk om altfor mange notater. Vet ikke om det er noen mer "automatisk" måte å gjøre dette på.

Jeg har en mistanke (altså har ikke testet) om at et notat som endres oppdateres med "året i år"... :V: Så det er nok ikke en automagisk måte å fikse det på - bare ren, stygg databasehacking, tenker jeg.
“Old gardeners never die. They just spade away and then throw in the trowel.” - Herbert V. Prochnow
Mellom himmelen og havet
Brukerens avatar
smg*
Hagegal
Hagegal

Innlegg hildeG Fre Sep 05, 2008 13:22

Ok, stygg hacking overlater jeg til deg...
Humankind, after all, cannot bear very much reality.
Robert Pogue Harrison
hildeGs blogg
Brukerens avatar
hildeG
Hjelper til
Hjelper til

Innlegg Lene i Fredrikstad Fre Sep 05, 2008 14:33

Jeg har en mistanke (altså har ikke testet) om at et notat som endres oppdateres med "året i år"... Så det er nok ikke en automagisk måte å fikse det på - bare ren, stygg databasehacking, tenker jeg.

Ja, det er akkurat det som har skjedd - når jeg har forandret et notat, så har det skiftet kategori til det året forandringen skjer.
Og det er nokså mange av mine 2006-notater som har havnet i 2007-kategorien. Men merkelig nok ikke alle selvom jeg forandret rettighetene på alle notatene fra "registrerte bruker" til "gjester" i 2007.

Jeg har sittet nå og laget listen med lenker til alle dagboksnotene dette gjelder, og nå har jeg sendt den til deg, Smg*.
Klarer du å fikse dette for meg, så er jeg deg evig takknemlig! :klem:
Hilsen Lene
blir min hage.
Hagedagbok
Bilder
Oppskrifter
Brukerens avatar
Lene i Fredrikstad
Turbobruker
Turbobruker

Innlegg smg* Fre Sep 05, 2008 14:47

Det virker som jeg slipper å tukle med databasen. Lene har funnet en ny variant av bug'en som er beskrevet her:
viewtopic.php?t=18819&highlight=dagbok+kategori

Altså - når man endrer et notat vil kategorien på notatet endres automatisk til "hagedagbok [året iår]" - så om man har et notat i en kategori f.eks "såliste" - og man endrer notatet så "ramler det ut" av sålistekategorien og inn i "hagedagbok [året iår]"-kategorien dersom man ikke passer på å pånytt skrive ønsket kategori inn i tekstfeltet for kategori.

Man vil alltid kunne finne igjen bortkomne notater i "alle notater" og man vil kunne endre dem til riktig kategori manuelt.
Mellom himmelen og havet
Brukerens avatar
smg*
Hagegal
Hagegal

Innlegg Lene i Fredrikstad Fre Sep 05, 2008 16:02

Takk Smg*! :D
Dette funker faktisk.

Det holder altså ikke å gjøre det jeg prøvde å gjøre først idag: Å trykke på hagedagbok 2006 i nedfellsmenyen.

Jeg må isteden fjerne der det står Hagedagbok 2008 og skrive inn f.eks Hagedagbok 2006, så faller notatet tilbake til kategorien 2006 der det hører hjemme.

Og nå kommer jeg til å få en komplett liste over alle notatene mine i kronologisk rekkefølge i den skrivervennlige versjonen.
Hilsen Lene
blir min hage.
Hagedagbok
Bilder
Oppskrifter
Brukerens avatar
Lene i Fredrikstad
Turbobruker
Turbobruker

Gå til Sånn brukes forumet